De PRG-wereld

Wij zijn een groep gedreven door passie en verantwoordelijkheid, met een open geest en een aanhoudende focus op nieuwe groei- en ontwikkelingen.

"Grow with Us" vat onze wens samen en geeft volledig uitdrukking aan onze wens om elke dag een prachtig project op te zetten: groeien met kinderen en gezinnen, samen met onze partners waarde toevoegen aan het leven en de wereld van hen.

Met deze visie willen we onze rol als eerste Kids&family-hub in Europa consolideren en de unieke en langdurige vertrouwensrelatie versterken die ons nu al het referentiepunt maakt voor 27 miljoen gezinnen.


De groep

Prénatal

Prénatal, opgericht in Frankrijk in 1947, begint in Italië met de opening van het eerste verkooppunt in Milaan in 1963. In meer dan 70 jaar geschiedenis is dit het favoriete merk geworden voor alle moeders in Spanje, Portugal, Griekenland, Frankrijk, Nederland en natuurlijk Italië.

Een formule die een selectie van de beste wereldwijde kinderverzorgings- en speelgoedmerken combineert met een breed assortiment Prénatal merkkleding voor nieuwe moeders, pasgeborenen en kinderen.

Bimbo Store

Bimbostore, opgericht in 2011, is het eerste echte supermarktmodel voor groeiende gezinnen. Sinds 2015, na de overname door de Groep, is het merk enorm uitgebreid in heel Italië, waar het nu 99 verkooppunten heeft. Centraal in het aanbod staat een uitgebreid assortiment op maat gemaakte producten voor kinderen van 0 tot 4 jaar, waaronder luiers, babyvoeding, kleding en kinderverzorgingsproducten.

De positionering is gebaseerd op klantloyaliteit en prijsgemak, maar ook op promotionele activiteiten en een uitgebreid loyaliteitsprogramma.

Maxi Toys

Maxi Toys maakt sinds 2020 deel uit van de PRG-groep (geconsolideerd in 2021), aanvankelijk met een groep van 120 verkooppunten - in Frankrijk, België en Luxemburg - die gemakkelijk te bereiken zijn omdat ze zich in het achterland van grote steden bevinden. 95 winkels in Frankrijk worden getransformeerd onder het merk King Jouet.

Maxi Toys heeft een sterke positionering in België en Luxemburg en wordt gezien als een value-retailer dankzij belangrijke merkcommunicatie -activiteiten. In de verkooppunten van Maxi Toys vind je een enorm assortiment speelgoedproducten van grote categoriemerken, maar ook eigen merken, waardoor aan alle eisen en budgetten wordt voldaan.
 

Toys Center

Toys Center werd opgericht in de jaren '90 en is nu de grootste speelgoedwinkel in Italië. In de loop der jaren heeft het een gezinsvriendelijke formule ontwikkeld en zijn assortiment consequent uitgebreid met kinderverzorgingsproducten.

Toys Centre is de enige winkelketen in Europa die gespecialiseerd is in de verkoop van speelgoed, met een volledig vernieuwde e-commerceservice en met een marktaandeel in Italië dat momenteel meer dan 20% bedraagt.

 

FAO Schwarz

De eerste FAO Schwarz-winkel opende in 1862 in Baltimore: de eerste speelgoedwinkel in de Verenigde Staten. De winkels zijn bekend om de premium, exclusieve merken (FAO, Sharper Image, Discovery Mind-Blown), levensgrote knuffels en uitzonderlijk, uniek speelgoed, van over de hele wereld. FAO is sinds 2021 aanwezig in Italië in Milaan - Piazza Cordusio, met een exclusief verkooppunt van 600 m² met 25 themagebieden. 

Een FAO-winkel betreden betekent genieten van een meeslepende ervaring van lichten, kleuren, interactieve animatie en speelgoeddemonstraties in combinatie met de meest prestigieuze merken die worden tentoongesteld. 

King Jouet

King Jouet is een Frans familiebedrijf van de vierde generatie, opgericht in 1875, onder leiding van Philippe Gueydon. Met een meerderheidsaandeel van 51% heeft PRG de basis gelegd voor een ideaal partnerschap tussen een grote wereldwijde groep en een lokale historische entiteit.

King Jouet beschikt over 272 verkooppunten, waarvan 170 in Frankrijk en Zwitserland directe verkoop. Met de overname van Maxi Toys in 2020 is dit jaar een transformatieproces gestart, waarbij 95 winkels in Frankrijk het King Jouet-model hebben overgenomen en uiteindelijk in totaal 366 verkooppunten hebben behaald.
 

Structuur van de groep

Door onze strategie van groei en diversiteit na te streven, zijn we momenteel gevestigd in 9 landen, zowel rechtstreeks, als in een samenwerking met ondernemers die onze visie en waarden delen en met een grondige kennis van onze markten in hun relevante geografische gebieden.


Duurzaamheid

binnen PRG

De 5 pijlers van de duurzaamheidsstrategie van PRG

 

Goede producten maken gericht op producten in termen van ontwerp, gebruik van grondstoffen, kwaliteitscontrole, verpakking en end-of-life management;

Ondersteuning van een verantwoorde waardeketen het bewaken van de milieu- en sociale prestaties van leveranciers, ervoor zorgen dat de rechten van werknemers worden gewaarborgd en dat de milieuaspecten van de productie worden gecontroleerd om te begrijpen hoe de gevolgen kunnen worden geminimaliseerd;

Vechten voor een beter klimaat trends in BKG-emissies over verschillende jaren volgen en reductieactiviteiten identificeren om koolstofneutraliteit te bereiken;

Onze mensen waarderen het implementeren van een welzijnssysteem voor de medewerkers van PRG, met bijzondere aandacht voor hun groei, opleiding en hun engagement;

Verantwoord groeien is gericht op klanten, met als doel hen te begeleiden naar beter geïnformeerde koopkeuzes, en op kinderen, om hen bewust te maken van duurzaamheidsthema's

 

vragen? e-mail of bel!mis geen vacature!           volg ons op

solliciteren@prenatal.nl

088 3320000 of 06 31101064
ma t/m vrij 9.00 - 17.00 uur

www.prenatal.nl